Waldorfski vrtec Celje
  • Domov
  • Predstavitev
  • Delo v vrtcu
  • Življenje v vrtcu
  • Vpisni postopek
  • Kontakt

Delo v vrtcu

Waldorfski vrtec Waldorfske šole Ljubljana – OE Celje izvaja dnevni program, ki traja od 6:30 do 16:00 ure in je namenjen otrokom od prvega leta do vstopa v šolo. Vzgojni program je usklajen s starostjo otrok in jih v vseh pogledih pripravlja na vstop v 1. razred osnovne šole.

Zdravstveni režim v vrtcu je enak režimu v javnih vrtcih, poleg tega pa se navezuje tudi na zdravstveni režim Waldorfske šole Ljubljana in na sodelovanje z antropozofskim zdravnikom, ki sodeluje z Waldorfsko šolo Ljubljana. Prehrana v vrtcu je brezmesna.

Cilj našega dela je harmoničen razvoj otrokovih fizičnih, duševnih in duhovnih sil.

Pri delu upoštevamo naslednja načela:

• vzor in posnemanje,
• ritem in ponavljanje,
• upoštevanje razvojnih značilnosti otroka.

Prosta igra
Je najpomembnejša dejavnost predšolskega otroka. Skozi igro se otrok povezuje s svetom, preizkusa, testira. Izraža svoje občutke in razpoloženje ter predvsem razvija svojo domišljijo. Otrok se skozi prosto igro opogumlja, omogoča mu svobodo samostojnega odločanja, pri tem pa se mu krepi samozavest in gradi pozitivna samopodoba.

Da vse to lahko dosežemo je pomemno primerno oblikovano okolje: igralnica ter igrače. Z igralnico poskušamo posnemati dom in njegovo domačnost. Igrače so narejene izključno iz naravnih materialov (volna, les, bombaž, svila, kamen, kovina…). So preprosto, pa vendarle umetniško oblikovane.

V prostoru je ves čas prisotna  vzgojiteljica, ki vedno opravlja neko smiselno delo (pripravlja hrano, pomiva posodo, plete, šiva, ureja cvetje…) pri katerem se ji lahko otroci, če želijo, vedno tudi pridružijo.

Rajanje
Rajanje je usmerjena dejavnost, ki jo pripravi in vodi vzgojiteljica.
Povezano je z dejavnostmi in dogajanji v posameznem letnem času ali s primerno pravljico. Z izbranim besedilom se govor, petje in gibanje povežejo v celoto. Otrokom tako ponudimo možnost celovitega doživljanja jezika  na umetniški način. Rajanje je hkrati govorno-glasbeno-gibalna vzgoja, kot tudi doživljanje in spoznavanje dejavnosti ljudi in letnih časov. Rajamo vsak dan, najmanj tri tedne isto rajanje, kar pripomore k intenzivnejšemu vživljanju v vsebino ter krepi voljo.

Prstne igre
Vodi vzgojiteljica in jih izvaja s celo skupino, z manjšo skupino ali samo s posameznim otrokom. Kratki ritmični verzi, ki jih spremljajo gibi prstov, ustvarijo intimno, zaupanja polno vzdušje, obenem pa razvijajo drobne motorične in jezikovne spretnosti. S tem razvijajo občutek za ritem, rimo in diferenciacijo govora.

Pravljice, zgodbe in lutkovne igrice
Tudi pravljice, zgodbe in lutkovne igrice so izbrane tako, da ustrezajo razpoloženju letnega časa. Otrokovo pojmovanje oz. doživljanje sveta je drugačno od odraslega, ker je zavest bolj slikovita. Zato pravljice, zgodbe, lutkovne igrice s svojimi slikami posredujejo otroku podobe in doživetja duševno-duhovnih procesov. Vzgojiteljica pravljico pripoveduje najmanj tri tedne, tako da lahko otroci vsebino podoživijo, se z njo povežejo ter si ob ponavljanju krepijo voljo in sposobnost koncentracije.

Umetniške dejavnosti
Umetniško dejavnost izvajamo vsak dan. Otroci imajo na voljo primeren material in okolje, v katerem lahko ustvarjajo po lastnih željah, predstavah in zmožnostih. Ob razvijanju spretnosti, odkrivanju vedno novih možnosti z enakim materialom, razvijajo tudi občutljivost za dojemanje sveta.

Umetniške dejavnosti, ki se v vrtcu izvajajo enkrat tedensko:

•  PONEDELJEK: slikanje z voščenimi bloki
•  TOREK: oblikovanje čebeljega voska,
•  SREDA: peka kruha,
•  ČETRTEK: lutkovna predstava
•  PETEK: risanje z voščenimi bloki.

  




Powered by Create your own unique website with customizable templates.